Psichologas

MARIJAMPOLĖS   „SMALSUČIO“  PRADINĖS MOKYKLOS PSICHOLOGĖS VEIKLA

Pradinės mokyklos psichologas:

  • Padeda spręsti mokinio psichologines problemas bendradarbiaujant su tėvais/globėjais;

  • Konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius, jų tėvus/globėjus šių problemų  sprendimo klausimais ir numato tiesioginio poveikio būdus;

  • Įvertina mokinio galias, sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės, ugdymosi problemas;

  • Dalyvauja Vaiko gerovės komisijos veikloje;

  • Esant poreikiui, stebi mokinių veiklą ir elgesį pamokų metu;

  • Bendradarbiauja su tėvais/globėjais, mokytojais, specialiuoju pedagogu, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais specialistais, sprendžiant mokinio problemas;

  • Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms problemoms spręsti;

  • Veda užsiėmimus, įgyvendinant psichologinių problemų prevencines programas;

  • Atlieka mokyklai aktualius psichologinius tyrimus;

  • Dalyvauja formuojant teigiamą mokyklos bendruomenės požiūrį į psichologinių ir ugdymosi problemų turinčius mokinius  bei jų ugdymą kartu su bendraamžiais;

  • Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos, ugdymo ir bendravimo psichologijos klausimais.

Pagalba mokiniui teikiama, kai kreipiasi:

  • Mokinio tėvai/globėjai, parašomas raštiškas tėvų/globėjų sutikimas;

  • Mokytojai, gavę mokinio tėvų/globėjų raštišką sutikimą;

  • Vaiko teisių apsaugos tarnyba.

Kada reiktų kreiptis į mokyklos psichologą?

  • Kai vaiko emocijų raiška ir elgesys staiga pasikeičia ir nerimaujate, kaip padėti vaikui;

  • Kai vaikas išgyvena stresines situacijas ir sunku dalintis išgyvenimais;

  • Kai vaiko asmeniniame gyvenime ar šeimoje įvyksta pokyčių, dėl kurių pakinta vaiko emocinė būsena ir elgesys namie ir mokykloje;

  • Kai vaikas dažnai skundžiasi bloga savijauta (pilvo skausmai, pykinimas, nemiga, vangumas ir pan.).;

  • Jei pradeda mikčioti ar atsiranda tikai;

  • Kai jaučiatės sutrikę ir nežinote, kaip kalbėtis ar elgtis su vaiku;

  • Norite nustatyti vaiko nesėkmingo mokymosi prielaidas ir bendradarbiauti padedant vaikui pasiekti jo gebėjimus atitinkančius rezultatus;

  • Norite parengti ir įgyvendinti mokymosi ir elgesio gerinimo priemones, individualizuoti ugdymą;

  • Norite sukurti palankų klasės mikroklimatą;

  • Norite paskatinti vaiko mokymosi motyvaciją;

  • Susiduriate su krizinėmis situacijomis ( smurtą šeimoje patiriantis ugdytinis, ugdytinio gedėjimas, savižudybė, pedofilijos atvejai ir pan.).

 Aprašą parengė  Smalsučio pradinės mokyklos psichologė S.Ragelienė

Rekomendacijos pirmokų tėveliams

Pirmokų adaptacijos ypatumai mokykloje