„Smalsučio“ pradinė mokykla – pirmoji nepriklausomos Lietuvos pradinė mokykla Marijmapolėje. Veiklą pradėjo 1992 metų spalio 5 dieną iš vaikų darželio į pradinė mokyklą rekonstruotose patalpose. Į mokslo šalį įvedęs personažas Nežiniukas (Smalsutis, Smalsutė) vaikus džiugina, ugdo ir dabar… 1997 metais 1-oji pradinė mokykla pavadinta „Smalsučio“ vardu. Mokykla finansuojama iš savivaldybės biudžeto. Gauna nebiudžetinių lėšų dalyvaudama projektinėje veikloje bei paramą iš fizinių ir juridinių asmenų.
Marijampolės „Smalsučio“ pradinė mokykla – valstybinė ketverių metų vienos pakopos bendrojo ugdymo mokykla, teikianti pradinį išsilavinimą.
Mokomoji kalba – lietuvių.
Pagrindinė veiklos sritis – švietimas.
Pagrindinė veiklos rūšis – pradinis ugdymas.
Kitos veiklos rūšys: priešmokyklinis ugdymas, neformalusis švietimas, pailgintos darbo dienos grupės veikla.
Mokinių skaičius – 160. Pedagogų – 17. Visi kvalifikuoti, pradinio ugdymo ir dalykų specialistai, 3 edukologijos magistrai, 7 mokytojai metodininkai, 8 vyr. mokytojai ir anglų k., dailės, infomatikos specialistai.
Direktorius – Rima Marozienė
Kvalifikacija – Šiaulių pedagoginis institutas, ikimokyklinis ugdymas ir psichologija (1977 m.); Vilniaus pedagoginis universitetas, pradinis ugdymas (1995 m.); Vytauto Didžiojo universitetas, edukologijos magistrė ugdymo organizavimas (2006 m.); papildomo ugdymo vyresniojo pedagogo kvalifikacinė kategorija.
Vizija
- Mokykla – besimokanti organizacija, nuolat kaupianti ir tobulinanti žinojimą bei gebėjimą veikti visiems drauge siekiant kokybiško ugdymo(si).
- Mokyklos, šeimos erdvėje – individualių vaiko gebėjimų ugdymas. Mokyklos švietėjiška veikla padės mokytojui tapti tarpininku tarp tėvų vilčių ir vaiko galimybių.
Misija
- Suteikti mokiniams pradinį išsilavinimą, atitinkantį šiuolaikinį mokslo ir kultūros lygį.
- Padėti ugdytiniui atskleisti kompetencijas pagal gebėjimus.
- Pratinti pradinuką prie laiko diktuojamos informacijos, naujo tikrovės vertinimo.
Mūsų siekiai
- Kad mokinių žinios būtų prasmingos, skatintų būti aktyviais, kūrybingais socialinio, kultūrinio gyvenimo dalyviais.
- Kad mokinys mokykloje jaustųsi saugus, rastų sąlygas save realizuoti mokyklos veikloje, o išėjęs už jos, drąsiai siektų savo tikslų.
Mes vertiname
- Tradicijas, puoselėjančias ir formuojančias žmopgų, dvasingumą, laiduojančias ugdymo kokybę, skatinančias mokymo (si) motyvaciją.
- Mokymąsi bendradarbiaujant.
- Tėvų iniciatyvas.
Mokykoloje taikomos žinių įsisavinimą palengvinančios programos projektai
- ES projektas „Mokymo inovacijų taikymo infrastruktūros kūrimas siekiant plėtoti netradicinio ugdymo formų įvairovę“. Mokytojos kuria ir taiko e-pamokų rinkinius.
- Tarptautinio fondo (FEE) Gamtosauginių mokyklų programa.
- Tarptautinės prevencijos ugdymo programos „Antras žingsnis“ („Second step“), „Zipio draugai“, „Įveikime kartu“, „Obuolio draugai“ – tobulina mokinių bendravimo įgūdžius.
- Respublikinis Lietuvos plaukimo federacijos projektas „Mokėk plaukti ir saugiai elgtis vandenyje“.
- Prevencinis projektas „Aukime sveiki“.